måndag 9 juli 2012

Ett sprut var allt som behövdes ;)

Eller okej, en spruta! Japp, för jag har "frivilligt" tagit en spruta! Vi är hemma från semesterna nu och den tänker jag skriva om imorgon när jag inte är så trött. Nu tänker jag skriva om den magiska sprutan!
Som ni säkerligen redan läst så är jag galet llergisk mot gräs, vilket är lite av ett problem på sommaren. Jag har ätit det flesta tabletter och spayat de flesta sprayer utan något vidare resultat. I torsdgs slog det till något grönjävligt och på fredagmorgon kunde jag varken andas eller se så jag ringde min kära hälsocentral och bad om att få ett recept på Aeros (eller vad det nu heter) utskrivna men den kära donnan på HC tyckte inte att det var nödvändigt utan hon tyckte jag skulle ta clarityn (sockerpiller om du frågar mej) och köpa mej en starkare nässpray. Dessutom hade dom såååå mycket att göra så jag skulle ändå inte kunna få någon recept förens nu i veckan! Har jag sagt att jag behöver byta HC?

När jag var nära att totalbryta eftersom hela semestern kändes förstörd tog Tina (som bor där nere) tag i saken och ringde sin vårdcentral. Jag fick en tid direkt och när jag fick träffa läkaren kände inte han heller för att skriva ut några tabletter åt mej utan han tyckte att det verkade så illa att jag borde ta en spruta. ALDRIG har jag så glatt dragit ner byxorna och hoppat upp på britsen i väntan på en spruta. 30 minuter efter sticket kunde jag både se och "näsandas" och på kvällen var jag lika fräch i snoken som på vintern! (ja, när jag inte är förkyld förståss) Helt ärligt! Jag är salig och känner fan för att skicka blommor till läkaren! Äntligen kan jag njuta av sommaren till fullo och jag ska gladeligen ta en spruta igen nästa år :D

Idag har jag suttit i bilen i 8 timmar så jag är lite seg och ska hoppa i säng nu, nattinatt!

2 kommentarer:

Frida sa...

Oj, grattis till dig!
Jag kämpar på med samma tabletter om alltid. Och nyser, och nyser.
Kanske värt att kolla upp detta lite mer :)

Paulina sa...

Gör det Frida! Bästa som hänt mej sen Olle kom ;)