torsdag 12 juli 2012

Ibland blir det man tror är rätt ändå fel...

Igår när vi var på väg till farmor för att hämta Lillis var det en man ute och gick med rollator på gamla E-4an. Först åkte jag förbi men fick så dåligt samvete att jag vände, stannade och frågade om han behövde hjälp. Det behövde han inte och jag ställde några "kontrollfrågor" men hn hade vettiga svar och verkade helt klar i knoppen så jag åkte vidare. Han hade fiskesaker med sej och sa sej vara på väg till långsbotjärn (visst heter den så, tjärnen efter slingan?) för att fiska, något han gjorde nästan varje dag men han brukade gå genom skogen annars. Sen åkte vi till Gnarp och var väl där ett par timmar. När jag var påväg till Maria såg jag att HT var på plats vid hälsocentralen och idag läste jag i tidningen att en man räddat en förvirrad man med rollator från spåret. Det stämmer väldigt bra med tiden för att det ska vara samma man som jag försökte hjälpa ett par timmar tidigare. FY om man hade läst att han inte blivit räddad! Händer det igen litar jag inte på min förmåga att bedömma klarheten iaf, det jag tyckte var rätt hade kunnat gå väldigt fel :/

Inga kommentarer: