tisdag 31 juli 2012

Olle då...

Kan ju slänga ut en uppdatering på honom iaf...
* Han pratar mer och mer, och härmar det mesta påe ord och handling- nu börjar han bli farlig med andra ord ;)
* Han säger ofta till när han kissat/bajsat och behöver byta blöja... Någon direkt potträning har det inte blivit ändå eftersom vi knappt varit hemma senaste veckorna känns det som :/
* Han kommer allt oftare fram och vill pussas och kramas, speciellt när han är lite trött.
* Han äter okej men inte lika bra och mycket som förr... Han ska helst äta själv vilket begränsar utbudet en del då det blir VÄLDIGT kladdigt. Pölsa var gårdagens middag och det var en höjdare, en kladdig sådan!
* Han har fått sin första teletubbies-film vilket underlättat mitt liv enormt, jag får plocka ur diskmaskinen ensam och imorse gick jag på toa ensam medan Olle satt som ett ljus i soffan... Det är lyx! Men 10 minuter är maxgränsen sen tar myrorna i brallan över, men det är helt okej för min del :)
* Han sover som han gjort senaste året(!!) ca: 19.15-6.15, vaknar ibland för nappen men det är långt ifrån varje natt.
* Han kan ta av och på vissa skor själv.
* Han både låser upp och öppnar toadörren coh öppnar alla andra dörrar- Farligt...
* Han tvättar händer och mun före och efter maten själv, även om mn kan behöva rycka in och stöd-tvätta ibland :)
* Senaste dagarna har han blivit helt besatt av mina bröst oxå, sliter ner tröjan och ska klämma så fort han får chansen. Pappas son! ;)
Han är ju stora killen nu på så många sätt och man kan verkligen se utveckling från dag till dag! Häftigt! :) På lördag drar lilla familjen till furuvik med husvagnen ;)

Det har även hänt något superSTORT! Dock kan jag inte berätta riktigt än, får se om det blir efter helgen eller om det dröjer ytterligare ett par veckor, det gör det nog... Men det är nog inte vad ni tror iaf, eller kanske vissa av er fast troligen inte ändå... Ne, jag tror ingen kan gissa...

Inga kommentarer: