lördag 6 oktober 2012

Skrytvarning!

Förlåt Sverige, men jag måste bara få skryta upp min fantastiska son idag. När jag kom hem från klädbytardagan, några fynd rikare, packade vi in oss i bilen och begav oss ut på "tur". Olle satt och läste en bok tills han slocknade och sov 1½ timme. Han vaknade, fikade lite i bilstolen och bara hängde med utan att gnälla det minsta. Vi åkte först till lager 157 i sågmyra (tror jag det hette) där tog vi ett varv där mamman shoppade och pappan jagade sonen som hade litervis med spring i benen ;) Sen in i bilen igen och vidare till leksand och någon mil till för att hämta vedpannan. Vidare till Rättvik där vi tog ett varv på marknaden, käkade langos och fyndade termoleggings. Sen in i bilen IGEN och hemfärd... Minst 50 mil har Olle åkt bil idag utan att visa minsta misstycke. Visserligen slocknade han redan kl 18 i bilen hem och sover för natten så vi får väl se vilken tid vi gör morgon, men det kan jag ta eftersom han varit så sanslöst duktig idag :)

Så. Nu har jag brutit mot jantelagen lite sådär en lördagskväll. :)

Dalarna är f.ö superfint och vi har bestämt oss för att "husvagna" där i sommar... Bland alla miljontals faluröda hus med vita knutar. Verkligen! Bor man i leksand och har ett gult hus är den enda vägbeskrivningen man behöver ge: "Det är det gula huset" ;)

Inga kommentarer: