fredag 25 oktober 2013

Att sälja begagnat

Jag handlar gärna begagnat och just nu är jag även inne i säljssvängen. Har galet mycket barnkläder som jag försöker bli av med. Det är hela rena fina kläder som i vissa fall ser oanvända ut. Jag tar 5:-/plagg i de flesta fall, overaller tar jag lite mer för. Huvudsyftet är alltså inte att tjäna pengar utan jag behöver helt enkelt bli av med kläderna därav priset. 5:-/plagg och det kan jag tycka är riktigt billigt, billigare än så kan jag inte vara utan att skänka kläderna, ändå -ÄNDÅ envisas folk med att pruta! På riktigt??! En tjej var här för ett par kvällar sen och köpte 30 plagg för 150:- och hon var skitnöjd, och jag lika så då det faktiskt försvann ett par påsar. Sen har jag haft mailkontakt med en annan tjej som ville köpa ganska många plagg och bad då om ett schyst paketpris... Hur skulle det se ut? Vartannat/vart tredje plagg gratis? Dessutom önskas gärna en hemleverans också eftersom Iggesund tydligen är sjuuukt svårt att ta sej till. En dam ville köpa en fleeceoverall i så gott som nyskick. Jag gav priset 20:- Hon tvekade en sekund och svarar "Jag prutar till en 10a" med ett leende, 50% off på 20:-?! Allvarligt, är det så skralt i kassan kan du få overallen!
Visst, jag kan också pruta men nån jävla måtta får det väl vara?! Eller är det jag som är snål? Jag tänker som så, 5:-/plagg skulle jag gärna handla för och "många bäckar små..." om jag får såld alla plagg så trillar de in någon tusenlapp till reskassan (så mycket är det faktiskt). Imorgon ska jag stå på loppis igen, den här gången i Forsa, hoppas på fler besökare den här gången och att jag får åka hem med tom bil ;)

1 kommentar:

Frida sa...

Meeen! Man prutar inte på 5 kr plagget! Vi har köpt alla våra kläder på loppis. Ofta har det kostat 5 eller 10 kr. Jag har gett lite mer för nåt PoP-plagg och overall. Och jag är fantastiskt nöjd! 5 kr är ju näst intill gratis och jag tycker det är pinsamt om folk prutar på det. Däremot har jag blivit jätteglad när jag köpt nåt och säljaren "jag kastar i en extra body/mössa/strumpor/dregglis i påsen". Men det är aldrig nåt jag räknat med, och skulle inte vilja ta den handlingen från säljaren. Vem vill skicka med en bonus om det är en apsnål köpare lixom? Ingen.
Så stå på dig. Det finns köpare som trots allt tycker de gör finfina klipp när de hittar kläder för en femma!
Hade varit roligt att komma förbi ditt bord :)