torsdag 19 februari 2009

Äch!

Nu skiter jag i det här med renoveringsblogg... Inte för att vi inte renoverar mer men för att jag behöver bloggen till annat, som att skriva av mej mina frustrationer... Det kommer renoveringsbilder oxå då och då det lovar jag... Men det kommer en hel del skit oxå...

Men jag ska faktiskt knyta an lite till renoveringen det första jag gör... Vi har nämligen slut på pengar, vilket vi räknat med oxå, men nu närmar ju sig våren och fasaden måste rustas, och till det behöver vi pengar... Så jag ringde till banken och då händer det, det som gör mej så upprörd att jag måste blogga, jag blir satt i telefonkö, såklart! Det är väl som det brukar, men nu kom jag på hur sjuuukt irriterande det är med pling-plong-musiken dom envisas med att spela...
"Du är placerad i kö, så för att reta upp dej lite ytterligare spelar vi skitmusik i örat på dej, och du kan inte ta bort luren för då missar du kanske när vi svarar" Pling-plong-pling-plong...

Värst är dock typ sjukrådginingen...
"Du är placerad i kö, du har plats 4 i kön, beräknad väntetid är 1511 minuter, tack för att du väntar...4 tysta sekunder... Tack för att du väntar, du vet väl om att du kan gå in på vår hemsida http://www.sjukvaaaaaaaaaaaaardsraaaaaaaaaaadgivningen.se/, du är placerad i kö, du har plats 4 i kön, beräknad väntetid är 1508 minuter, tack för att du väntar... 4 tysta sekunder... Tack för att du väntar, du vet väl om att du kan gå in på vår hemsida http://www.sjukvaaaaaaaaaaaaardsraaaaaaaaaaadgivningen.se/, du är placerad i kö, du har plats 4 i kön, beräknad väntetid är 1503 minuter, tack för att du väntar... Osv osv...

Man är väl irriterad så det räcker bara av att sitta i kö, varför retas ytterligare?!

Eh... måste plugga nu, det gnäller jag om snart... Jag tänker bli en uppdatera var 5e minutbloggare hädanefter, med en massa meningslösa inlägg men ett par guldkorn då och då bara för att ni måste läsa ifall det står nåt smaskigt.... irriterande? Prova ring sjukvårdsupplysningen...

Inga kommentarer: