torsdag 26 februari 2009

Äntligen!

Äntligen har jag fått mina poäng från lärarhögskolan i Sthlm tillgodoräknade till utbildningen i härnösand, det tog bara ett år, men nu är det klart!

För övrigt är inte Bosse som andra katter! Fast så säger ju alla, min katt är inte som andra, och så är det nog, men jag betvivlar inte att Bosse lider av någon allvarligare störning... Kanske är det därför vi tycker om honom, han passar in....
Just nu rusar han upp för trappan, ett snabbt varv i tv-rummet, ner igen, in till mej i vardagsrummet, slirar lite på det hala golvet får stopp med hjälp av en vägg eller soffa och sen upp igen, om och om igen.... Idiot...

Låt mej snabbt betätta om hur det gick till när vi fick Bosse, Anna och Lars hade kattungar och jag bokade en redan när vi bodde i lägenhet i stan men tog aldrig hem honom där eftersom Christopher propsar på att han är en hundmänniska och inte tycker om katter. Men när vi köpte hus tog jag hem Bosse-man och Christopher gick i taket "man är väl två om en sån sak?!" Hallå, vi pratar katt inte barn! Nåväl han accepterade läget och Bosse fick komme hem. Nu är det bara Bosse som gäller, det är fantastiskt roligt att höra hur Christopher pratar om "kattfan" på jobbet och sen kommer hem och kastar sej på golvet och gosar järnet.
Men han erkänner inte att han faktiskt tycker om "kattfan" men det har jag vetat länge.
Så låg vi och pratade igårkväll och Bosses kastrering kom på tal och jag beklagade att Bosse inte var försäkrad, kaxigt svarar Christopher att "det finns fler kater om Bosse dör" Jag: "Så du menar att du inte skulle bli ledsen om Bosse dog och inte fanns med oss mer?" Lite generad och med ett mystiskt ljus i ögonen svarar han att "Det finns ingen som Bosse" Ha! Du tycker ju om fanskapet ju!!!! Weiii....

Nåväl, Bosse i all ära, jag vet att ingen bryr sej, men läs inte då :P

Nu måste jag verkligen skriva klart rapporten, även om orken inte finns där. Jag är väl färdig på en sådär 30 minuter, och hitills har jag gruvat mej 3 timmar, logiskt?

Inga kommentarer: