tisdag 24 februari 2009

Tack för idag...?

Allvarligt! Vaffan gör jag här?!
Är i Härnösand på "Innevecka" nu, kom igår och önskar att jag vore hemma sen igår oxå, har haft två examinationer och båda lika misslyckade! Inte från min sida, jag har faktiskt kännt mej hyffsat förbredd men ingen har gått till som det var tänkt, imorse skulle vi examinera en bok genom ett "speakers corner" dvs. belysa något ur boken genom ett "tal" på 5 minuter, laddad kom jag dit och vad händer, läraren kommer in och undrar hur vi vill gå till väga och vipps är det ändrat så vi sitter och pratar om boken två timmar istället, till saken hör att vi är en studiegrupp med 10 medlemmar men endast tre pratade, så vi andra? Jaaa... vi satt av två timmar, lämnade in våra manus och blev godkända ändå, bra visserligen, men ska det verkligen gå till så på ett universitet? Är det så? är det?
Well well, eftermiddagen tillbringades i en föreläsningssal utan syre, med en rätt bra föreläsare men utan syre orkade ingen lyssna, sen fick vi en uppgift, men när det kom fram att den inte skulle examineras tyckte de två "ledarna" i vår grupp att den verkade onödig, så här sitter jag nu... Jäkligt intressant att de som tjatar mest om betygskriterier och sånt är de som väljer att skita i saker och ting?!
Nåväl, jag ska inte klaga,jag sa ju inte direkt emot när vi valde att gå hem jag har annat att göra, men när man ändå är här kan man väl iaf göra uppgifterna ordentligt?

Bor iaf jäkligt bra denna gång, har skippat vandrarhemmen och hyr privat istället, jäkligt nice, och billigare oxå för den delen...

Inga kommentarer: