torsdag 26 februari 2009

Toppen!

Vad har jag gjort ikväll då?
Jo, jag va till stan och handla, på vägen hem fick jag sladd i långkurvan (ni vet vilken jag menar) snurra ett varv innan jag vågade mej på att dra i kryckan, men då rätade det till sig och jag åkte vidare i all skön ro... Kom hem och tänkte vara duktig och snöröjja lite, bakade nästan ut Maztan från gården då jag körde in i balkongen och blev stående, arg som ett bi försökte jag komma loss men mina försök var förgäves... Tänkte "Vilken tur att vi ha snöslunga", pulsade fram till garaget där jag förmodade att den skulle stå, men icke! Varför ställa den i garaget bara för att vi har ett?
Gick på slungjakt och hittade den till slut bakom skotern bakom garaget bakom arslet på fan! Men nu ni jämställda samhälle, är snöslungor till för kvinnor?! Nej! (Men vi ska använda dom annars får vi agera hemmafruar och se till att hushållet sköter sig året runt...)
Gjorde några halvtappra försök att dra igång fanskapet men gav upp när jag insåg att grannen var ute och skottade, traskade över och blinkade med mina "tindrande" ögon och undrade om han kanske kunde hjälpa mej slå igång den (Nej, men hej! Står du här och handskottar gården din, kan du hjälpa mej att slå igång våran snöslunga?)
Den snälla grannen släppte sin spade och kom över för att hjälpa mej, vad händer? Tror ni att den gick igång och allt löste sej? Nej, snöret går av, fluuuurrrpkygsdpank!
Jahapp, jag försökte iaf, nu sitter jag här, med en Mazta som blockerar infarten, med en passat som står på gatan och en trasig snöslunga... RInger Christopher för att berätta hur snäll och duktig jag tänkte vara, vad händer? Jo, jag får skäll!!! "Men ååååååh..... vaffan.... Varför ringde du inte? (Jag försökte ringa, men behagade han svara?!) Jahapp, så då måste jag handskotta när jag kommer hem då?......... Och laga slungan imorgon....Ååååååh....

Jag tänker aldrig mer försöka!!

Inga kommentarer: