fredag 20 februari 2009

Gymmet

Okej, nu har jag varit på gymmet, hör och häpna... (låter er smälta nyheten ett par rader...
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Japp, gymmet var det, på Iggesundsbadhus... svindyrt om jag får säga mitt 400:- i månaden eller 1500:- per termin fr ett liten rum med maskiner, inte ens bad ingår! Nåväl, ett litet rum passar mej iof utmärkt, och inte särskillt mycket folk heller så det får väl gå då...
Jag letade fram mina träningskläder från förr och krängde ipå mej dom, illa vill jag lova att det såg ut, men jag var ensam så vad gör väl det...
Började på löpbandet, låter ju kul käckt som helst (ja, jag använde uttrycket käckt!) när folk säger att de började med en timme på bandet så det gjorde jag, efter 15 minuter var jag inte särskillt trött, men sjuuukt uttråkad, hade testat alla finesser redan och insåg att jag hade 45 minuter tråktid framför mej... Så jag klev av... Provade crosstrainern (eller vad det nu heter) istället, det var faktiskt lite kul, 10 minuter... sen klev jag av...
Tänkte att än ska jag inte ge upp, det fanns ju fler maskiner, hoppade upp på nåt som tydligen skulle träna låren, lassa på för mycket vikter och började sparka med benen, det var lite kul, tills jag upptäckte DOM, överallt var DOM och DOM granskade mej, noooooga, SPEGLARNA, vaffan!
Bytte maskin och tränade ryggen istället eftersom det var enda maskinen som gav mej möjlighet att stirra in i en liten plätt spegelfri vägg, och det gick bra, körde på ett tag men insåg snart att jag måste träna annat oxå, räcker inte med en biffig rygg....
Så jag drog in magen och stoppade in så mycket som möjligt av den i byxorna och facade DOM.
Hittade en pilatesboll som jag satte mej och gunga lite på, tog ett par hantlar och jonglerade lite med dem, det var kul, 3 minuter... Förstår ni vart jag vill komma? Det är tråkigt att gå på gym!

Jag är dömd till ett liv i fettma, så är det bara!

Inga kommentarer: