tisdag 24 februari 2009

Fantastiskt!

Se som det löser sej!
Ni trillar det in vikariejobb minsann, nästan hela v 11 ska jag få jobba på förskoleklass/fritids oh går det bra kan det leda vidare *Nöjd* Tänk om, tänk om, tänk om jag får jobba där i sommar oxå, det vore huuur bra som helst, behöver verkligen det praktiska arbetet, har insett att jag endast kommer att ha två veckors vfu (verksamhetsförlagd utbildning) under resterande utbildningstid! Är inte det sjukt by the way? Här läser man till lärare och får gång på gång bekräftat hur otrooooligt viktigt det är att få arbeta praktiskt, men vi får bara det teoretiska? Jag är livrädd, tänk om mardrömssenatiot slår in och jag får en läraretjänst när jag är färdig?! Hur ska jag kunna hantera en hel klass och lära dem allt som de ska lära sig? Visst, det teoretiska har jag, men allt annat då? Föräldrarelationer, det sociala i en klass osv osv, det går ju inte... Hoppas hoppas att detta leder till att jag får jobba mer, för det gör mej ingenting om jag får betals samtidigt som jag praktiserar det jag lärt mej :)

Inga kommentarer: