torsdag 19 februari 2009

Hat, hat, hat hat....

Just nu skule jag göra vad som helst för ett jobb, allvarligt! Är sjukt less på allt som har med skolan att göra!
Jag hatar att bara vara hemma på dagarna!
Jag hatar att läsa bok efter bok efter bok efter bok, utan att egentligen tycka att jag får ut så mycket av dom...
Jag hatar att känna pressen att plugga
Jag hatar att folk inte fattar att jag inte bara sitter på arslet om dagarna
Jag hatar dom dagar jag verkligen bara sitter på arslet
Jag hatar de intensiva inneveckorna i härnösand
Jag hatar stressen innan allt som ska vara klart är det
Jag hatar att inte ha några pengar
Jag hatar att inte bo i en studentstad och kunna supa bort alla beskymmer
Jag hatar att inte ha en riktig klass som jag hade i Sthlm
Ah, listan kan göras huuuur lång som helst, och passa er för att säga att det "bara" är ett år kvar, jag har försökt intala mej det själv, men det blir bara värre!
2½ år har jag pluggat nu så gott som prickfritt bortsett från den där förbannade forskningsmetodiken som inte räknas för den var heeelt världelös! I höstas när vi köpte huset pricka jag in ett B på kursen, vaffan kan man begära nu då?! Jag är less!
Snart är det sommarlov... Nice try! I sommar måste jag jobba arslet av mej på ett sommarjobb jag inte fixat än samtidigt som fasaden ska renoveras på huset, SommarLOV?!

Eh....

Inga kommentarer: