onsdag 25 februari 2009

Lord!

Nu är jag hemma, japp, that's right, jag åkte hem! Less som få och veckan har varit världelös! Det enda jag insett är hur roligt det är med FIRO-modellen på förhållanden...

FIRO är en modell för hur en grupprocess går till, första steget är en sorts förälskelse då man tycker att gruppen är såå bra och man passar sååå bra ihop, man inbillar sig att man tycker och tänker lika, (exempel gillar samma musik fast man egentligen hatar musiken den andra lyssnar på), det är då man påbörjar sitt förhållande som grupp/kärlekspar, sen kommer Gemyt-delen, när allt är sååå fantastiskt och sååå underbart! Det tyckte jag var hysteriskt roligt eftersom alla vet att det ofta inte stämmer egentligen, ganska fort hittar man saker som man stör sej på i gruppen/relationen men det förnekar man och bara tycker allt är fantastiskt, detta kommer innan rollsökningsperioden, då konflikter och annat dyker upp... Nu kommer det jag tyckte var hysteriskt, jag läser en del bloggar, och många går ut på att just berätta hur fantastiskt ens förhållande är, jag tycker helt ärligt att det är sjukt ointressant och antagligen lögn när folk skriver om alla oussar och söta sms som trillar in hela dagarna, och hur otroligt bra de har det i sitt förhållande, och hur de tycker lika om allt... Allvarligt!?

Jag är i mitt livs absolut lyckligaste förhållande (ja, jag vet att jag skrev så) men det betyder inte att vi alltid är överens och att jag överöses med kyssat och choklad hela dagarna, vi har ganska ofta olika åsikter och kan tjafsa ganska villt, men är inte det charmen?
Det är självklart att vi har dagar och kvällar då allt är barnsligt romantiskt och det bara finns vi två i världen, men det är ju fan inte jämt... Och inte känner jag något behov av att berätta det för folk - "Ah, igår kicklade Christopher mej så jag tjöt av skratt i flera timmar", vem bryr sej?!

Jag anser att de som har det behovet nog borde se över sin relation, och det snarast!
Det är klart att många säkert är lyckliga, men hur kul är det att vara med någon som alltid tycker lika och som alltid överöser med blommor och choklad?
Det mest romantiska Christopher gör till vardags kan vara att bre en filt över mej när han går på morgonen och brasan inte tagit sej, Det är fint!

Nog om det nu, ge mej respons nu, ni läser ju! :)

Inga kommentarer: