måndag 4 januari 2010

Slut...

Det är över, totalt, helt kört, åt helvete, jag har ingen ork kvar... Energi någon?
Jag orkar ingenting längre, uppsatsen orkar jag inte ens tänka på och den ska snart skickas in för examination igen, och kuggar jag den igen så tror jag faktiskt att jag skiter i det här med lärare, är en c-uppsats vad det ska falla på så får det väl vara så då, vetenskapligt skrivande är uppenbarligen inte min grej, inte självdiciplin heller...

Idag har jag haft ett barn på jobbet, åkte in till 7.15 och väntade, väntade och väntade, sen väntade jag lite och sen började jag ringa runt och fråga vart barnen höll hus... "Oj, har vi inte ringt, h*n är ledig" "ne, h*n är ledig idag" "Mnjae, vi blir nog hemma idag"... kl. 9.30 kom äntligen ett barn så vi ritade lite, käkade lunch och sen hoppa vi in i bilen och drog på badhuset, bada, basta och mös (ganska trevligt jobb man har ändå) Efter badet åkte vi hem till oss och fikade och kolla på film, för att sedan åka tillbaka till skolan och säga tack och hej :)

Nu är det lite drygt 2 månader innan Thailand, hinner man komma iform tills dess tro? Eller ska man skita i det? Nu när jag gått upp i heltid och faktiskt jobbar i stan så känns det inte helt omöjligt att ta upp träningen igen. Helst om jag fixar uppsatsen, tänk så mycket fritid jag kommer få! Bara jobba 100%, vad ska jag göra resterande timmar på dygnet? Då kan jag väl lika gärna lägga nån timme på träning, ja, jag tror faktiskt att jag ska göra det. Sen ska jag inte ge mej på något diet, men jag ska slå mej själv över käften för varje sötsak jag tar i min mun! Bikini, känns ganska avlägset faktiskt, men jag känner att min kropp behöver en förändring, kanske ska jag sluta röka oxå, varannan timme känner jag mej riktigt taggad för det faktiskt... men jag ska inte lova för mycket, helst skulle jag gå tillbaka till snusandet, ajajaj vad jag saknar prillan! Men det vore ju direkt korkat... jag ska nog sluta, problemet är att det är så mycket annat jag måste sluta med då, prata i telefon, sköta eldningen, kliva ur sängen... :/ Dessutom kan jag inte träffa Madde det närmsta året heller :P
Nu är jag ledig i två dagar, och då läre jag knappast sluta, sen är det helg och då blir det nog oxå svårt... Sen har jag tappat förstoendet för måndagar så detgår inte, men kanske nästa tisdag? Ne, förresten, den helgen ska vi ev. till Uppsala och hälsa på, vilket kommer innebära minst ett glas vin... Men kanske tisdagen därpå?

Oj, vad jag tappat bloggandet känner jag, har sjuukt mycket att skriva, absolut inget meningsfullt men det tror jag knappast att någon förväntar sej ;)

1 kommentar:

madde sa...

ha ha ha... tja... men jag kan ju trösta dej med att du är inte den ende som anser att det är omöjligt att umgås med mej om du ska sluta röka... ALLA jag känner som någon gång i MIN livstid tänkt sluta har sagt upp kontakten med mej... fast jag tar inte åt mej längre... för ALLA har ändå börjat igen å kompislistan är ff lika lång.... he he he... den mer intressanta frågan är... vad händer om ja skulle sluta då?????? ha?! vad ska ni ta er till då...???... hm.... kanske skulle ta å testa?... hm... eller nä, de ska ja inte... inte detta året iaf... smoke on bitches!!!!! KRAMIZZZZZZ