fredag 10 maj 2013

Jag har gjort det igen!

Man kan tro att man lär sej av sina misstag och inte gör om dom med barn nr2, det är fel. I alla fall gör inte jag det. Trotts att Ingrid stannat upp i tillväxten och inte bajsat på en vecka fattade jag inte att det var mina bröst som inte gjorde sin sak. Som ni såg på bilden så verkar brösten fyllda, men antingen är det lika falskt som Victoria Silvsteds bröst eller så är det bara vatten. Idag kl 19 provade jag att värma mjölk som jag pumpat ur tidigare. Jag började med att ge henne 50 ml, det svepte hon i ett nafs så jag fick värma 60 ml till som hon satte i sej. 30 minuter senare fyllde hon upp blöjan med något jag inte behöver gå in närmare på. Sen somnade hon och när hon vaknade vid 21 försökte jag ge henne bröstet först, men det blev bara gnäll. Då värmde jag 60 ml ersättning som hon smällde i sej och jag fick snällt värma 60 ml till. Så näe, jag har nog ingen koliktjej, jag har en svulten tjej! Ska försöka delamma henne, men något säger mej att det inte kommer att funka så jag får nog inse att min tid som ammande är över. Och med handen på hjärtat gör det mej inget och jag har mjölk i frysen att värma om hon skulle bli sjuk inom de närmsta månaderna då bröstmjölk är bra då. Nu sitter hon brevid mej och trycker igen, äntligen har hon fått nåt att bajsa ;)

1 kommentar:

Fia sa...

Så blev det för mig och Edison också... Önskade jag hade kunnat delamma men det ville inte bebben! Men det blir folk av dom ändå :) Skönt om lillan får vara med nöjd nu!

Grattis till det stundande bröllopet härligt oromantiska du! :) Hur ska det ske? Nyfiken i en strut!