tisdag 7 maj 2013

Kolik?

Gaaaaaaaaah!!!
Ingrid har skrikperioder på kvällen, nästan alltid samma tid. Hittills har det varit hanterbart men igår nådde hon toppen. 4,5 timmar gallskrek hon med ett kort uppehåll på 14 minuter. Det andra kvällarna har hon skrikit ca: 1 timme och sen lugnat ner sej. Jag har aldrig varit så nära ett sammanbrott som jag var igår, i slutet rann tårarna på mej och när jag skulle gå på toa var jag helt snurrig och satte mej PÅ toalocket och tyckte att det var lämpligt att släppa på. Det var alltså efter 4 timmars skrik. Jag har full förståelse för dom som ställer ner sina barn i källaren när dom skriker konstant i flera veckor. Verkligen, jag fick lämna rummet i frustration flera gånger igår för att inte bli tokig. Samtidigt som Christopher ligger brevid och försöker sova eftersom han ska jobba. Fortsätter det såhär får vi nog överväga separata sovrum, om inte för Christophers skull så för min då han (omedvetet) blir ytterligare ett stressmoment.

Idag skiner solen, jag är ett vrak och har en rapport att färdigställa.

Inga kommentarer: