torsdag 23 maj 2013

Tihi

Kom ihåg att inte läsa nu då om du inte vill ha info om bröllopet ;)

74 gäster har vi kommit ner till. Förre går inte och jag är rädd att vi ändå kommer göra några besvikna. Problemet blir ju om man börjar bjuda nån, och tycker att då borde ju nån till få en inbjudan, och nån mer och nån mer- alla med respektive, då är vi snabbt uppe i över 100 :/ Nåväl, det är som det är. Nu är gästlistan spikad och lämnad till värdparet som ska ta emot anmälningarna. Vilket innebär att jag måste få ut inbjudningarna, vilket innebär att jag måste göra inbjudningarna! Det blir ganska enkla inbjudningar med kortfattad information om plats, tid och upplägg. Det kommer att bli två inbjudningar då vissa knappast är intresserade av dopet utan bara vill vara bjudna på bröllopet. Jag känner lite att jag bitit mej i arslet när jag varit smått överambisiös med tidigare julkort och dopinbjudan men inser oxå att jag måste sänka ribban.

Klänningen är fortfarande ett stort frågetecken då jag inte riktigt kan bestämma mej för vad jag vill ha och vad jag skulle känna mej bekväm i hela dagen och kvällen. Och håret! Hur tusan ska jag göra med det??! Ska jag försöka panikspara så att jag ev. skulle kunna lägga i extra och göra en uppsättning eller ska jag helt enkelt vara en korthårig brud. Klänningen häner ju liksom lite på det oxå. Långt hår- en klänning Kort hår- en annan klänning. Och skor måste jag ju ha! Bekväma snygga skor som jag ska hinna gå in till den stora dagen...

Musiken är iaf klar nu, jag skulle utan problem kunna ha 3 timmar med bara musik men det går ju faktiskt inte. Jag har lyssnat och gråtit, gråtit och lyssnat och slutligen bestämt mej. Det blir Shirley Clamp, Elvis och Shania Twain. Låtlistan på kvällen kommer innefatta bla. Jumper, Brainpool, Europe, Sveningvars, Janis Joplin och Metallica.

Har suttit och gjort en bas till bordsplaceringen idag- Jag har huvudvärk! Blandat folk är kul, men det är en helt galen och så gott som omöjlig blandning vi har!

Nä, en dusch och i säng får det bli nu, klockan är ju faktiskt 19.41 ;)

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag hjälper gärna till att bolla idéer till håret. :) Men inte här på bloggen. Sånt kan ju vara kul som överraskning. ;)

Helen sa...

Åh vad roligt med bröllop =) Stort Grattis till er! Jösses Lina, vem hade kunnat tro det när vi satt där i Stockholm =)Ibland känns det som igår, men ibland känns det som en evighet sen. Skulle så gärna vilja träffa dig igen, och självklart din fina familj!
Kort hår och en klänning med öppen rygg är väldigt fint. Men det är ju också väldigt fint med en håruppsättnig, men då innebär det ju att du får panikspara håret =)
Massor av kramar och pussar Helen

Malin sa...

Åh, jag vill också planera bröllop igen! Så kul! Kommer knarka den här bloggen i sommar :)