måndag 19 augusti 2013

Härrehuuuuuuud!

I Fredags åkte Christopher på fiskeresa med jobbet, och jag, Olle och Ingrid har haft en lugn och skön helg här hemma... NOT!!
Christopher hämtades med buss på fredagmorgon och släpades iväg på svensexa (vilket jag inte fick veta förens pålördagen). Jag och svärmor åkte till Söderhamn och köpte skor inför den stora dagen. På fredagkväll ringde Matilda och bokade dejt på buspalatset "Ring och väck mej vid 10 så kan vi köra en heldag" var vad hon sa... Lördagen kom, vi klev upp och jag började ta tag i tvätten och lägga kläder i klorin när det knackar på dörren. Där stod Ulla och Matthias "Det är dags nu" sa Mattias när jag öppnade dörren. Klockan var då strax efter 8 och jag fattade inte ett dugg. Dags??! Dom kommer in och Ulla upplyser om att jag kommer att få ett brev till kl. 8.30 och att jag måste packa till ungarna innan dess. DÅ trillade poletten ner. Jag började skaka och kunde inte komma på en enda pinal dom kunde tänkas behöva för en övernattning. Jag sprang runt här hemma som en yr höna och slängde ner rakhyvel, sminkväskan, plattång och ett nagellack i väskan... Sen rökte jag, och rökte och rökte! Kl 8.30 fick jag brevet tillsammans med en ögonbindel med order om att gå till vändplatsen bakom vårt hus, ta på mej ögonbindeln och vänta. And so i did. In i en bil och full fokus på att försöka hålla reda på vart jag var. Första destinationen blev på Nybruksvägen hos Matildas föräldrar.(Vi åkte ju runt ett bra tag först förståss men när vi väl stannade visste jag precis vart vi var) Där stod alla och väntade på oss. Åsa, Liv, A-K, Emma, Matilda, Sandra, Kristine, Anna, Maggan, Syrran och Madde! Ett antal glas med skumpa slank ner snabbare än kvickt och schlager-outfiten åkte på. Det första jag fick göra var att spela in en singel, min första och defninitivt sista ;) Därefter åkte ögonbindeln på igen och nästa stopp blev i parken vid läroverket där vi åt lunch och jag signerade skivor, japp, då förstod jag vad nästa stopp skulle innebära. Ner på stan och kränga skivor! Dom gick som smör i solsken, och jag fick blandade summor mellan 0 och 100:- Ah, asså, 0 för de flesta och 100 av pappa som råkade stå lägligt pågågatan ;)
Sen blev det även ett spontant releseparty inne på Jack&Jones som snällt spelade singeln :p
Hölick var nästa och sista stoppet. Först några uppdrag på stranden och sen landade vi i den ljuvligaste stugan jag sett! SÅ MYSIG! Med 5-kamp (som jag vann utan fusk) jacuzzi, god mat och nåt glas vin och övernattning avslutade vi kvällen där.

För er som undrar vad jag skulle med 12 par trosor till så kan jag säga att det var för att spela mej och mitt lilla behöv ett spratt så dom fick stanna i väskan :D

Det här var snabbversionen och några bilder har jag tyvärr inte att bjuda på, kanske kommer det...

Jag är så sjukt nöjd, glad och tacksam! Tänk vad dom fixat och trixat bara för lilla mej ;)

Inga kommentarer: