tisdag 13 augusti 2013

Tihi

39 dagar kvar (om någon nu håller räkningen) och nu börjar jag känna stressen... Det har känts sååå långt borta så länge att jag känt mej kolugn, men det är inte läge för det längre! Kom precis på att jag behöver organzarosetter att trä över stolarna. Ut på Ebay-Hittade vad jag sökte- Insåg att leveranstiden är för lång!
Har mailat säljaren och hoppas på att det ska gå att lösa... :/
Ska åka in och köpa kostym till Christopher nu i eftermiddag när han slutat jobba, ber till gud att vi hittar en som passar direkt, sen behöver han skor också, och Olle behöver också skor. Ingrid tänker jag köpa kläder till på någon vanlig affär här i stan veckan innan, hon är ju omjlig att uppskatta storlek på så det blir lättast så.
Vi har fortfarande inte någon fotograf klirrad, väntar på samtal från två och håller tummarna! Säg till om ni vet någon.
Dag för provuppsättning och provsminkning är klirrad, en lördag så det är väl bara till att hålla tummarna för att det inte krockar med någon sexa eller hippa :P
Hippan är väldigt spännande! Jag får brev från framtiden vare vecka där det står vad jag ska packa ner i en väska, så jag är ganska säker på att det är en på gång *skräckblandat*. Men eftersom jag är först ut i "gänget" så hoppas jag att de drivande krafterna förstår att det nu är dom som lägger ribban :P
Sexan däremot ger mej magsår! Jag skiter i vad dom hittar på, strippor hit och dit gör mej inget om det skulle vara så. Det som oroar mej är att inget verkar planerat! Inget alls! Jag borde väl iaf få veta när, vore inte det rimligt? Jag blir nervös för Christophers skull, även om han säger att han inte bryr sej tror jag nog han skulle bli besviken om det inte blev nåt... Men det löser sej kanske, killar är ju inte fullt lika strukturerade som tjejer ;)

Måste köpa servetter också! Och ragga ljusstakar, har ni några guldfärgade ljusstakar att låna ut den 21/9 så säg till :) Skulle även behöva ett par tårtbehållare (ni vet i plats med lock) till så har ni några att låna ut så säg till då också ;)

2 kommentarer:

Frida sa...

Alltså, jag håller ju räkningen! Jag har ju en app som räknar ner dagarna till den 21, så du behöver inte känna dig ensam :)

Angående fotograf så är ju jag den som förespråkar att det är något som är värt att lägga pengarna på. Dum vore jag ju annars eftersom det är mitt jobb, hehe.

Men du fattar. Tyvärr har jag inga tips om fotografer i Hudik, men jag hoppas du hittar nån. Och vill du komma ner i pris så är det själva porträtten som är de bilder som är viktiga och blir bäst. (och se till att ta dem innan, efter vigseln vill ni bara tjoa och dricka bubbel, då är det svårt att vara samlad)
Jag brukar ta porträtten en timme innan själva vigseln och det är ett vinnande koncept.

Bilderna under själva vigseln är lixom... rätt tråkiga och du kommer ha 50 gäster som tar sådana bilder som ni kan få och ha i ett av album.

(ps. säg inte till mina framtida kunder att jag har sagt detta ;)

Paulina sa...

Lite så är det jag har tänkt också, att porträtten är de viktiga. Jag har en pensionerad fotograf som ska ringa och en annan fotolärare som också ska höra av sej, så vi får väl se vart det slutar :)
Vi ska vara i kyrkan redan kl 11 så vi kommer att fotas efter dopfikat och före festen då det blir ett litet glapp, innan kyrkan finns inte tiden tyvärr...