torsdag 8 augusti 2013

Volontär

Har precis gjort min första natt som volontär på natthärbärget, efter 3 år som engagerad... Det är något jag varmt kan rekomendera! När gästerna kommer serveras mat och erbjuder dusch och nya kläder/tvätt av kläder. Sen är det sällskapa och tv-tittande som gäller fram till 23 då det är "nattning" och då kan man själv också krypa i säng. Gästerna var trevliga och tacksamma. Frukost på morgonen och sen hem. Inga konstigheter. Problemet för oss är att jag inte hinner hem innan Christopher åker och jobbar när vardagen kommer åter, men på helgerna ska jag försöka boka in fler nätter. En god gärning för både gäster och egen kropp och själ! Har du möjlighet, tid och lust så behövs alltid volontärer :)

Idag ska Olle och Ingrid åka hem till farmor och Matthias och mysa, jag ska måla lekstugan och ikväll ska vi ut till bås och sova i husvagnen hela familjen- sista semester-rycket ;)

Inga kommentarer: