tisdag 7 juni 2011

Feber...

Jag fick till skärmen...

Olle har feber lillskrutten, misstänker som vanligt tänder- har hittat en vit liten prick i överkäken nu, kan det vara en tand månne?
Han har fått lite alvedon nu iaf men han är lite gnällig och snoret rinner ur honom stackarn :(

Olle äter mer och mer mat nu, ersättning får han på morgonen, sen gröt, mat (potatis/ärtor/morötter) till lunch, sen ersättning som mellis, mat till middag sen får han gröt och ersättning/välling innan nattningen. Han äter ganska mycket killen, men så växer han ju och är stor så det är väl förståeligt. Imorgon tänkte jag bjuda på lite kyckling, vet inte riktigt hur jag ska krydda den bara, tips?
Sen funderar jag över dricka oxå, helst nu när det varit så varmt- nog måste jag väl kunna ge honom lite vatten till maten?
Har även lite plommonjuice som han får någon gång om dagen för att hålla magen i trimm- att bajsa krovar är inte så lätt när man precis börjat ;)

Ne, nu gnyr mitt lilla hjärta...

2 kommentarer:

Elin sa...

Örtkryddor kanske???

Vatten kan du ge, rumstempurerat är bättre än för kallt. Indra både drack och dricker mycket vatten dessutom hjälper det till om dom är lite hårda i magen, det späder ut eller vad man ska säga ;)
Du märker ju rätt snabbt om han dricker sig mätt på vatten och då är det ju bara att ge lite mindre, äter han som vanligt så låt han dricka... (om det inte kommer upp igen då)

Plommonjuice eller puré är kanon för att få igång magen, ge inte för mycket bara för då får du en otrevlig överraskning, igen och igen och igen :P

Fia-mamma till Edison sa...

Skönt att han gillar mat! Shit snart ska vi börja också... jag tycker nyss han kom!