lördag 11 juni 2011

NU vet jag!

Har precis förstått varför jag hatar att städa så mycket, bortsett från att det är sjukt tråkigt förstås... Tjat! Christopher är en riktig kärring när det kommer till den saken. Han tjatar och gnäller så fort det inte är kliniskt rent här hemma, han lider när man inte ser hela bänkskivan i köket! Och då börjar tjatet "förstår inte hur man kan vara hemma hela dagarna utan att städa" "Kanske jag och Lillis ska åka bort en dag så mamma hinner städa" "saker överallt" "Tänk om det kommer någon och hälsar på" "Man snubblar ju på grejer vart man än går" "Man kan väl plocka undan efter sej direkt" "städade inte jag igår" Bla bla bla, jabb jabb jabb...
Då flippar jag ur och städar i illska! Och när man är arg är ju ingenting roligt. Nu tänker ni att ni minsann håller med Christopher och jag verkar vara en riktig slavfia, men så är det inte! Jag har varit slarvig, men oj, så jag har förbättrat mej sen vi köpte huset!

Jag har vuxit upp med att mamma alltid städat, när jag flyttade hemifrån kunde jag knappt bädda min egen säng! Bortskämd? Möjligt, men inte med vilje!
Det är inte så att det är grisigt här hemma, verkligen inte! Men jag lider inte av att det står en kastrull i dikshon några timmar eller en tidningshög på bänken, ligger det en tjöja på golvet i ett hörn så låt den ligga. Men då kryyyyper det i kroppen på Christopher!

Just nu (bortsett från just detta inlägg då) håller jag på att argstädar huset, och i ren illska funderar jag på att städa ur "förrådet" på övervåningen oxå, men när det är gjort och hela huset skiner vad händer då? Ingenting! Christopher kommer inte ens att lyfta ett ögonbryn! Jag tycker inte att ett "well done" vore helt fel en sådan gång, men det är ju jag det...

"Dammtussarna under sängen är änglarnas tofflor" 

Tilläg 15 minuter senare:
Oj! MER än hälften av kläderna som låg slängda på golvet i sovrummet tillhörde självaste husherren him self! :o

5 kommentarer:

dino sa...

hahah!! Låter precis som här...fast tvärtom... =)

Fia-mamma till Edison sa...

Haha typiskt.. här är det också tvärtom. Men det är jag som stökar till för det mesta. Också tjatar jag och gnäller på stöket ändå :P

Liv sa...

Hihi...även jag känner igen detta mycket, mycket väl. Och hos oss är det inte alls tvärtom. Petter dammsuger faktiskt precis just nu (sjungandes!)...och jag sitter här...och lyssnar på att han säger "Liv, du har en massa tidningar här i soffan. Ska dom ligga här?". JA, det ska dom.

Malin sa...

Haha! Samma här med! Jag gillar när det är städat men jag hatar att städa! Jobbig combo :) Men det finns ju så mycket roligare saker att göra. När jag städar dock, då jävlar är det kliniskt!

Åsa sa...

Åå, jag ska falla in i samma kör som de andra. Johan klagar mycket när det inte är städat hemma och när jag väl gjort något åt saken så kommer det aldrig några kommentarer. Jag har dock påpekat att om han bara visar uppskattning när jag städat så kommer jag troligtvis städa oftare... Inte för att det hjälp än, men vi har ju ett antalår på oss att ordna det där.