måndag 13 juni 2011

Regnet öser ner...

Och jag kan inte låta bli att tycka att det är lite mysigt... Jag blir sugen på att baka när det regnar, men jag saknar ingredienser och orkar inte handla... Lika bra det för det blir ju så stökigt av att man bakar ;)

Helgen har varit väldigt varm och behaglig, men nu välkomnar jag faktiskt lite svalare väder. Svårt med Olle och värmen tycker jag... Jag har varit helt nojig och kollat blöjan 100 gånger i timmen för att försäkra mej om att han kissar som han ska och inte drar på sej någon vätskebrist. Juicen Chriatopher gjorde kom väl till pass eftersom Olle älskade den och på så sätt har jag ju fått i honom massvis med vätska iaf...

Jag blir tokig av att vi inte har någon båt som är ilagd nu när det har varit kanonväder, till havs är ju det enda vettiga stället att dra sej till när det är så här varmt... Försöker övertala Christopher att Baylinern är perfekt för oss och att den inte bör säljas, sakta men säkert börjar han förstå det själv oxå men jag är rädd att han inte fattar snabbt nog. Annonsen är ute och jag misstänker att det blir såld ganska snart :/ Får hitta någon och snyltåka med helt enkelt ;)

På fredag sticker jag, syrran och moster på kryssning, hur "svennebanan" det än är så ska det bli så skönt! Lite lagomt sådär ;) Ska bli spännande att se hur det går för pappan och sonen när de är ensamma 1½ dygn, jag vet iof att det kommer att gå gallant men jag misstänker att rutinerna kommer att rubbas en hel del :)

Tror jag ska tända lite ljus och mysa till mej under i filt i soffan nu när Olle sover en stund...

Inga kommentarer: