onsdag 8 juni 2011

Trötter

Idag är vi trötta jag och Olle... Igår hade han som sagt feber men han somnade som vanligt runt 21... mellan 24-01 låg jag och lyssnade på hans hostande och till slut flippade jag ur. Han hostade så hårt och ansträngt konstant så jag klädde på mej, slet upp Christopher och gjorde mej beredd att åka in till akuten med honom. Men när jag hade lugnat ner mej själv lite och plockat upp Olle, sugit en liter snor ur näsan på honon, gett honom vatten och vädrat blev han bättre. Ringde 1177 och när jag väl om fram till en sköterska där hade hostan avtagit, så vi bäddade upp i sängen och la honom igen och han somnade direkt... Det kan inte vara lätt att ha en hysterisk morsa som sliter upp en mitt i natten för idag har han sovit massvis, skrutten! Men nu är jag less på hans eviga hosta och jag är less på att läkarna bara ger svaret "ett virus". Jag vill att dom tar en ordentlig titt på honom och testar för allergier, frågan är ju hur man får dom attgöra det- sjukvården är ju inte så sugna på att göra vad de borde :/

Nu håller jag på att koka kycklig som Olle ska få testa innan vi åker in till stan och inhandlar fler filter till nässugen. Återkommer med resultatet.

Inga kommentarer: