fredag 10 juni 2011

Storkok.

Piggnade till mitt på dagen och fick en rejäl energikick, brassade in till stan och tittade på studenttåget, grät en skvätt utan att jag egentligen kände någon- skyller på goda minnen och hormoner ;)
Därefter åkte vi hem och gjorde massvis med "matkuber" till Olle. Det blev motorspuré, kyckliggryta, och mixade grönsaker och buljong. Nu ikväll fick Christopher ett ryck och gjorde både äpperjuice och morotsjuice. Gjorde även lite äppelmos som blev en hit direkt :)
Jag tycker om att göra egen mat till Olle, det är enkelt och känns bra på många sätt: Ekonomiskt, jag vet exakt vad som finns i maten och så känner jag mej duktig ;) Fryser in all mat i iskuber först och sorterar sen upp allt i olika påsar och lådor- super smidigt att ta fram när det är matdags! *Tips tips* Olle kommer säkert att få burkmat oxå då och då. Inget fel i det. Men mitt mål är att han ska få hemlagat mestadels, det är ju så enkelt, ett storkok (ca: 40 minuter) och han har mat i en vecka :)

Nu är Christopher i källaren och målar och jag har röjt upp i köket-genusfanatiker, släng er i väggen ;) Fast nu har jag gjort mitt, önskar att jag hade ett glas vin att avnjuta i den fantastiska sommarkvällen men det har jag inte så jag får väl nöja mej med ostbågar och cola, inte fy skam det heller ;)

Jo, en sak till. Provade nytt hårtborttagningsmedel idag, Veet har nåt nytt kit med en svamp som man lixom svampar bort håret och krämen med- GRYMT! Jag har aldrig kunnat använda medel eftersom jag har så barnsligt känslig hud men detta funkade tipp topp, mina ben är lena som Olles rumpa :D
Det får räcka för ikväll, ha d!

Inga kommentarer: