onsdag 1 juni 2011

Fantastiska bibliotikarie...

Jag och Olle var nyss på bibblan och lånade en ljudbok att lyssna på i bilen ner till Töllsjö, och Unita jobbade. När jag pluggade kunde jag bara snabbt ringa till henne så fixade hon de böcker jag behövde, hon fixade och trixade med lån från andra bibliotek osv. Sååå Hjälpsam! När jag fick min examen tänkte jag ge henne en bamsebukett med blommar, men som med så mycket annat man tänker så blev det aldrig av...
När jag fick Olle var hon snabb att gratta och Olle fick en första bok av henne/bibblan. Det är ju deras jobb visserligen men oj, så glad jag blev! Så nu idag när vi var dit hade jag såklart inte med mej lånekortet (eftersom jag lagt det på ett smart ställe jag inte minns) men hon fixade steken ändå "Paulina Pålsson, Nygatan 15 va?" Hon kommer alltså fortfarande ihåg hela mitt namn! Ja, jag måste säga att jag tycker att hon är grym, lite av en idol faktiskt ;)
Jag SKA ge henne blommor någon gång, så är det bara! Men tills dess tillägnar jag henne ett inlägg här i bloggen :D

1 kommentar:

Fia-mamma till Edison sa...

Hej! Jag vet inte om jag svarade på din kommentar nån gång?! Gör det nu isf :)

Grattis tillbaka till din sötnos! Visst känner man sig rikast i världen? :)

Tråkigt att du fick en negativ upplevelse av förlossningen, hoppas du får bearbeta så det kanske känns okej till slut! Jag inser med och mer också att jag hade tur som fick en normal förlossning och att vi mådde bra hela tiden bebben och jag även om jag tyckte det var läskigt just då. Skrev du nån förlossningsberättelse? Skulle va kul att läsa!

Kram!