tisdag 31 maj 2011

Fördomsfull kontrollmänniska...

...det är Jag det tydligen, fick det bekräftat idag när jag var till kuratorn. Jag är tydligen inte alls arg på läkarna som jag tyckte lurat mej till ett kejsarsnitt mot min vilja. Jag är arg på mej själv och min förbannade kropp som inte lyckades föda ut Olle på naturlig väg. Tävlingsmänniska som jag är ser jag det som ett nederlag och ett misslyckande. Jag har fördomar om snitt, att det är den "enkla vägen" att föda barn på. (vilket jag såklart vet att det inte alltid är) Varför jag känner så vet jag inte, har fått i läxa att fundera på det till nästa möte... Jag tappade kontrollen efter 20 timmars intensivt värkarbete och det gör mej redigt förbannad! Jag tycker om kontroll! Jag älskar listor med små rutor där man kan bocka för det som är avklarat och i mitt huvud fanns krystvärkar med på listan.

Kurator?! Oj, så privat! Ja, jag är en privat person. Och eftersom jag tydligen är fördomsfull också förstår jag att det finns många fördomar ang. psykisk ohälsa, men det är något jag står för. Jag mår inte bra just nu! Allt har kommit ikapp och jag har en del att bearbeta och nu har jag börjat med bearbetningen av min "misslyckade" förlossning.

Olle var hos farfar Olle och Ritha medan jag var på "mötet" och det gick såklart jättebra, fantastiska barn!
Jag vet att jag skrev för ett par meningar sedan att jag inte mår bra och jag tänker redan motsäga mej och säga att jag är lyckligare än någonsin! Olle är så perfekt, jag kan inte förstå att jag och Christopher tillsammans har skapat detta underverk. Hans leende och skratt kan smälta guld!

1 kommentar:

Majlan sa...

Att gå hos kurator är nått man inte ska skämmas över. Jag går hos en jag oxå, för man måste få hjälp med vissa bearbetande. Hoppas ni får det bra på semestern och gekås, avis om inte annat är jag =)