onsdag 11 maj 2011

Nya vänner...

Att bli mamma har bara massvis med fördelar. Om man bortser från Olle så har det även tillkommit en del tillskott i bekantskapskretsen, och det är ju alltid bra :) Idag har vi haft besök av Emelie och hennes lilla Max från mammagruppen, väldigt trevligt och okonstlat. Det blev ju väldigt naturligt att vi pratade barn, men vi fick till en del skvaller och allmänt skitsnack oxå :) Och igår hade vi sällskap på badhuset av Sandra och hennes lilla Elvy, även där samma sak. Jag är väldigt nöjd med de vänner jag har och har aldrig haft något större behov av nya, men många av mina köra bor långt borta och en del arbetar om dagarna(!)... Vissa träffar jag ju redan med jämna mellanrum, men som mammaledig har man väldigt många dagar att sysselsätta sej och då är det bra att bredda umgänget lite :)
Lustigt nog så har de flesta jag umgås med här hemma barn, vi är ju ganska många som "valde" 2011 som vårt bäbisår och det pluppar ut ungar från höger och vänster... Nu är det bara till att hålla tummarna att barnen inte kommer att avsky varandra ;)

Ur, nu ropar tvätten och vill vikas- krav, krav, krav!

Inga kommentarer: