måndag 2 maj 2011

Helgen...

Så har det varit helg igen... Madde och Macke var här, Äntligen! och i lördags var Olle hos farmor, och vi föräldrar svängde våre lurviga på stan- världelöst! Söndagen tillbringade vi soffan då vi kollade samma film 2 gånger eftersom vi alla sov oss igenom första omgången *trötter*. Det var kul att slappna av och bara vara vi och inte mamma och pappa för en kväll även om Olle saknades... Jag tror helt och fast på att det är bra för både oss och Olle med barnfria kvällar då och då och det kommer säkerligen att göras om, även om det nog dröjer ett tag innan jag vill lämna bort honom igen. Självklart hade Olle varit en ängel och farmor lämnade tillbaka honom motvilligt på söndageftermiddag. Men jag var väldigt glad av att ha honom hemma hos mej igen :)

Snart har Olle varit hos oss i 4 månader! Jag har varit mamma i fyra månader, Christopher har varit pappa lika länge och Olle har varit fantastisk precis lika länge :)
Vi har legat på BB, kommit hem, ammat, slutat ammat, börjat med ersättning och gröt. Vi har sovit i samma säng, vi har sovit i våra egna sängar. Vi har varit ute på resande fot och vi har haft massa hemmamys... Det är egentligen helt galet vad vi har hunnit med mycket på bara fyra månader när man börjar tänka efter. Och för att vara lite "klychig" så måste jag fråga mej "Vad gjorde vi med livet innan Olle?".

Graviditeten var piss som ni alla vet, och jag förlorade min älskade mamma när jag var i 7e månaden vilket inneburit en sorg jag inte kan beskriva. Då det precis hade hänt försökte många trösta mej med att Olle snart skulle komma och förgylla tillvaron, någon jag betvivlade och rynkade på näsan åt då, men nu kan jag förstå hur dom menade... Olle är min tröst, min ögonsten och lycka! Jag saknar mamma varje dag, det är så mycket jag vill berätta och visa henne- Olle framförallt! Men jag tror (måste tro) någonstans att hon ser oss ändå och att hon är med oss i våra dagliga bestyr...

Nu går vi mot ljusare tider och allt blir bättre för varje dag- och jag försöker verkligen att uppskatta precis varje minut, även om jag ibland glömmer bort att njuta...

Nu vill tvärrmaskinen tömmas och fyllas om, det ska jag göra- och jag ska njuta av det!

Inga kommentarer: