lördag 14 maj 2011

Öga för öga, tand för tand?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13026639.ab
Han fick nobben och sällde syra i ansiktet på henne- hans straff? Hon ska få hälla 5 droppar svavelsyra i hans vardera öga. Hämden är ljuv, troligtvis kommer det att kännas hårdare än ett fängelsestraff...
Shit, jag brukar ju ha åsikter, men jag kan inte bestämma mej om vad jag tycker i detta!
Om det hade hänt mej, hade jag velat ge igen på detta vis? Ja, troligtvis! Sabba hans liv tillbaka istället för att han ska sitta av några år i finkan...
Vad gäller i ett våldtäcktsfall? Våldtar man tillbaka då? Det skulle jag inte vilja göra... Jag skulle inte heller vilja mörda tillbaka (ja, ni fattar- teoretiskt). Men jag hade nog fan gärna droppat lite syra... Men är det humant? Nä, egentligen är det väl inte det, han handlade troligen i vredesmod- men är man tufri då? Shit! Jag vet inte vad jag tycker! Vad tycker du?

ESC- och jag skämms för att jag inte kommit på att köpa hem en skvätt vin, nu får jag sitta och sörpla bubbelvatten istället! Skit! Igen! Nåväl, jag hejar på SaAaAaaAde iaf- för att han är söt och har en sjyst show...

1 kommentar:

Malin sa...

Fy fasiken vad svårt! Jag tycker nog på ett sätt att det inte är rätt, för våld löser inte våld... Eller gör det det?! :S

En man som våldtar ska i alla fall få kuken avskuren. Det är det enda rätta. Och varför inte våldta honom lite också.

Vid närmare eftertanke så kanske våld löser våld i alla fall... Lite...