söndag 22 maj 2011

Bäst man uppdaterar

...så att ni inte tror att jag har gått under ;)
Livet känns lite bättre nu, jag har styrt upp en del nu och förhoppningsvis blir det till det bättre.

Träffade min gamla chef på stan igår och blev erbjuden jobb, dock ett jobb på fritids 50% vilket skulle innebära att jag skulle jobba alla eftermiddagar. Det är inte riktigt fördigdiskuterat här hemm än. Det skulle ju innebära att Christopher bara skulle vara pappaledig halva dagarna- vilket i sin tur skulle innebära att vi skulle spara dagar- och det är ju bra! Samtidigt så är det ju i ärlighetensnamn inte på fritids jag vill jobba, fast det är ju iaf i skolans värld och det skulle ju vara ett jobb iaf... Klurigt.
Nu när de nya lärarlegitimationerna införs ställs jag inför ett nytt dilemma, jag är ju egentligen bara behörig att undervisa i matematik (spec.pedagogik och utomhuspedagogik är ju inga ämnen) och skulle behöva läsa in ett ämne till. Jag skulle läsa engelska i sthlm men när den terminen började flyttade ju jag så det blev inte så. Nu finns inga engelskakurser att läsa i höst då ansökningstiderna gått ut så jag skulle behöva göra det i vår... Vilket ställer till det lite till... Hmm, skit! Kanske ska kontakta någon studievägledare i veckan och kolla om det går att lösa...

Olle är förkyld, snorig och gnällig som få- men nu har jag börjat skymta ett risgryn så det kan ju bero på att detär någon tand påväg. Återstår att se...

Inga kommentarer: