onsdag 25 maj 2011

Helt ensam ikväll...

Japp, imorse var jag så trött att tårarna rann när Olle vaknade, och vägrade somna om... Till slut blev jag så trött att jag satte honom i knät och sa åt honom "på skarpen" att nu måste du somna om minst en timme till, annars dör mamma! Vad gör ungen? Jo, han skrattar mej rakt upp i ansiktet, Skitunge! Då var man ju söndercharmad för en stund och vi gick upp... Men tröttheten släppte inte, den blev snarare värre.
Christopher jobbar över som en galning samt att han håller på med båten och altanen och allt vad det nu är på sin "lediga" tid. Saker som måste göras... Men jag kan ändå inte hjälpa att jag känner mej väldigt ensam i ansvaret för lilleman och idag fick jag nog. Jag ringde svärmor och frågade henne rakt ut om Olle kunde få sova hos henne någon natt så att jag får sova ut ordentligt. Självklart fick han det och hon jublade att hon minsann kunde hämta upp honom redan idag efter jobbet.
Sagt och gjort, nu sover Olle och jag kokar ärter som han ska få i väntan på att farmor ska komma hit och ta med sej honom hem...
Jag har alltså skaffat barnvakt bara för att få vara helt ensam, duscha 1 timme, måla naglarna, titta på film och sova så länge som jag behöver imorgon! Så får man inte göra enligt vissa, "har man valt att skaffa barn bla bla bla..." men jag orkar inte annars. Hemmet förfaller, jag förfaller... Den ynkliga energi jag har går oavkortat till Olle, ändå känner jag mej otillräcklig. Så då anser jag att det är bättre att han får åka till farmor och bli bortskämd ett dygn och sen komma hem till en pigg och glad mamma :)

Ska mixa ärtpuré och packa nu.

2 kommentarer:

Elin sa...

Vet precis hur du känner det, för det är samma sak här hemma.
Man kör slut på sig själv och ibland undrar jag hur fan ensamstående mammor står ut...
Ibland känner man sig precis som en sån, en ensamstående. Förutom att man lagar mat åt en till, städar åt en till och tvättar åt en till som man knappt ser skymten av.

Åsa sa...

Åh, tycker det låter helt underbart! Så skönt att du kan göra så. Njut kära du!