måndag 16 maj 2011

Vad ska vi göra i höst?

Ja, det är den stora frågan det... Något jobb verkar det ju inte bli, har levt på hoppet ett par veckor nu men inser att det nog sket sej ändå. Skit, jag som tyckte jag gjorde ett så bra CV- plus att jag brukar få jobb jag söker så nu är jag lite (enormt) besviken...
Så jag verkar bli hemma minst en termin till, vilket iof känns helt okej eftersom jag får vara hemma med Olle längre- fast jag tror faktiskt att Christopher blev lite besviken han med, han hade ju mer eller mindre räknat med att vara hemma i höst. Fast samtidigt slipper jag ju förskole-problemet jag haft. Jag vill inte att Olle börjar på förskolan förens nästa höst och hade jag börjat jobba nu så hade han ev. behövt börja redan i vår. Så det är ju positivt... Fast jag ville verkligen ha tjänsten! Skit, känns lite som att min drömtjänst är tagen och chansen att den kommer ut igen redan i vår är ju så gott som obefintlig! Fan! Usch, jag är nog ingen bra lärare ändå ser jag nu på mitt språk, många fula ord- men det är för att jag är lite less...

Ringde även kyrkan idag för att försöka boka in dopet, men då tänker tydligen prästen jag vill ha ta semester! I Sommar! När jag vill döpa Olle! Så nu hamnade jag i ett jäkla dilemma där oxå, han är tilbaka i tjänst så att vi kan döpa tidigast 13/8 Då är Olle 7 månader! Och jättetung. Kanske måste tänka om ang. faddrar ändå, har man detär det ju dom som åker på att bära honom hela cermonin i kyrkan ;)
Alternativet är ju att ha en annan präst, men det vill jag inte! Jag gillar Per! Blir ganska less när jag är ute så sent, hade jag bara kommit på att ringa tidigare i vår hade vi ju kunnat döpa nu innan Per går på semester... Men allvarligt, får man ha semester som präst?! Borde inte han alltid ställa upp? Kanske man ska vara lite fräck och ringa och prata med honom direkt och förklara läget, kan man det?

Nåväl, jag har ju vunnit ett par nya glasögon iaf...

Inga kommentarer: