måndag 13 augusti 2012

Ojojoj...

Första dagen på nya jobbet idag, kan lova att min lilla skalle är fullproppad med intryck och massa information... På väg hem från jobbet skulle jag köpa ägg. Stannade på affären, gick in och tänkte "eftersom det bara är ägg jag ska ha så genar jag direkt till äggen (som står brevid mjölken vid kassorna)", jag genade, tog en liter mjölk, betalade och åkte hem... Japp!

Imorgon är första inskolningsdagen för Olle och Olle är inte kry :/ Inte bra. Imorgon är det bara en timmes information typ och eftersom Olle är feberfri och kommer att vara utomhus så ska dom gå på den iaf och hålla tummarna för att han piggnar på sej tills på onsdag, om inte får vi väl skjuta upp inskolningen på nåt vis :/

Jo, jag bytte ledig dag också. Skulle vara ledig fredagar egentligen men när jag såg min chans att byta till måndagar idag så tog jag den :) Har nämligen tänkt på saken, fredagar brukar vara riktigt mysiga i skolans värld även om alla är trött och helgsugna. Dessutom har jag insett att om jag är ledig på fredagarna så kommer all helg-förberedelse alltid att ligga på mitt ansvar och det vill jag ju gärna smita ifrån ;) Så på måndagar vill vi leka :)

Gah, jag kan inte skriva mer, måste samla energi för att natta Olle...

1 kommentar:

Frida sa...

Förra hösten var jag också ledig på måndagar. Jag resonerade lika som dig och ångrade det inte :)