söndag 5 augusti 2012

Sista semesterveckan drar snart igång...

Söndag, imorgon börjar min sista lediga vecka. Men jag ska inte klaga efter att ha varit ledig 8 veckor...
Det är med blandade känslor vill jag lova. Jag är en person som gör höst ganska tidigt så i mina ögon är det så gott som höst nu. Hur varmt det än skulle bli imorgon skulle jag aldrig få för mej att gå på stranden. Shorts och linne är en annan sak, är det varmt så är det.

Den 13/8 ska jag börja mitt helt nya jobb på en helt ny skola med helt nya kollegor, pirrigt vill jag lova, men absolut lika spännande och jag ser fram emot det som ett barn två dagar innan julafton. Det som jag tycker är lite jobbigt är att jag inte vet vilka klasser jag ska ha, eller vilka ämnen. Ska jag vara klasslärare/ämneslärare? Vilken dag i veckan kommer jag att vara ledig och hemma med Olle? Kommer jag ha något att säga till om? Kommer mina kollegor att lyssna på mej? Kommer dom välkomna mejoch mina idéer eller kommer dom att tycka att jag ska ställa in mej i ledet? Jodå, pirrigt är det allt.

Den 14/8 börjar Christopher att skola in Olle på FÖRSKOLAN, shit! Olle kommer att ha ett helt eget liv där. Flera timmar om dagen kommer han att göra, uppleva och lära sej massa nya saker som varken jag eller Christopher är där och får uppleva med honom!

Det är en hel del på gång nu helt enkelt, och det kryllar av tankar. Men en vecka har vi kvar tillsammans dygnet runt, sen dröjer det ända till jullovet innan vi har så mycket tid tillsammans... Gah! Well, om någon vill leka i veckan så är vi LEDIGA :)

3 kommentarer:

Frida sa...

Åh.. Men Vart är det nya jobbet?

Paulina sa...

Näsvikens skola :)

Frida sa...

Åh, lite närmare än Harmånger :) Heja!