torsdag 14 februari 2013

Besvikelsen

I förrgår var jag till läkaren för att få sjukskrivningen februari ut. Det var inga problem utan det var väldigt snabbt avklarat. Sen fick jag även Omeperazol utskrivet. Dessa mirakelpiller jag hört om och drömt våta drömmar om de få timmar jag sovit de senaste veckorna. Förberedd på en hel natts sömn stoppade jag i mej en tablett och skuttade glad i hågen i säng i förrgår... Pang! Ja, jag har mått illa och jag har kräkts om nätterna, därav tabletterna. Men igårnatt kaskadspydde jag mest hela natten och mådde illa vad jag än gjorde. Då visar det sej att en av de vanliga biverkningarna är "Illamående och kräkningar" Jotack!! Inga fler Omeperazol-tabletter för min del. Så nu är jag på ruta ett igen, men jag vet ju att det kunde vart värre, känner jag mej gnällig tar jag väl en tablett så att jag verkligen förstår vad illamående betyder ;)
Igår arbetade jag sista dagen, efter natten jag haft får jag väl säga att dagen var helt okej ändå. Men jag var sjukt tött när jag kom hem så Olle bäddade ner mej i soffan, tittade på mej och förklarade att "Mamma trött, sova lite" Och som den kurlingförälder jag är gjorde jag som han sa. Christopher tog nattning och hela köret och jag gick i säng och slocknade kl 20.15 :) Sov hyffsat inatt och Olle fick åka på förskolan tidigt med pappsen redan 6.30 så jag fick ligga kvar i sängen. Underbart! Nu sitter jag och äter frukost kl 10.13 helt ensam och njuter. Tänker hämta hem Olle efter lunch och hitta på något med honom. Jag har som plan att fortsätta ha honom på förskolan iaf halvdagar februari ut så att jag faktiskt kan vila upp mej och kanske bli frisk från förkylningen jag haft sen i höstas innan jag går på mammaledighet i mars. Då ska Olle få uppmärksamhet tills han spyr innan lill*n kommer.

7 vekor är vad som återstår nu, 7 veckor och 2 dagar om jag ska gå lika länge som med Olle. Vill det sej illa kan det vara 9 veckor kvar eftersom man "får" gå över 2 veckor- Men då jävlar!
Jag har gått upp nästan exakt lika mycket som jag gjorde med Olle hittills, vilket inte bådar så jäkla gott eftersom jag har som mål att inte överskrida 80kg denna gång, och det är nu det tar fart... Vi får väl se hur det blir med den saken ;)

Näe, men om man skulle ta sej en dusch och byta bort pyjamasen kanske...

Inga kommentarer: