torsdag 23 april 2009

Hmm, hur har dagen varit?
Jotack, inledde men en sväng till emllanbyn, sen hem igen... insåg att det faktiskt är riktigt behagligt ute så jag gick på baksidan, slängde upp en solstol och läste en kursbok *Klapp på axeln för det tack* men! Meeeeeeeeeen, jag blev ganska snabbt attakerad av småkryp! Massvis, i tröjan, i BH:n, i byxorna! Så mysigt var det... så jag fick gå in igen och förtsätta mitt bleka liv inne...

Ringde byggnadskontoret nu när jag kom in, vi har nämligen insett att vi antagligen inte kommer att få bygglov för vår altan :/ Men den trevliga herrn jag pratade med verkade inte helt omöjlig att charma så jag ska slänga ihop en ritning och titta upp till honom till veckan få se...
Visste ni att man behöver bygglov för ta mej f*n allt! Vi måste söka bygglov för:
Att byta brädklädning
Att byta färg
Att byta tak (?!)
Byta ytterdörr(?!)
Byta förnster
Ta bort balkongerna
Bygga ut garaget
Bygga altan
och antagligen en massa mer...vaffan, tak? ytterdörr? Det kan det väl inte vara nån som gör?

Igår kom iaf Jens hit (kompis som råkar jobba på ett Karl Hedins) och gav ett mycket förmånligt kostnadsförslag inför klädbytet :) Me like! Dessutom lyckades han övertala Christopher att det var bäst att ta förmålad panel, vilket innebär väldigt mycket mindre målande för min del... Hur lyckades du Jens? Lär mej!

För övrigt börjar det dra ihop sej för innevecka i H-sand igen så nu måste jag väl ta tag i bokhögen som ligger framför mej antar ja...

*Asg*! kattnörd som jag blivit måste jag bara berätta att Bosse sitter här brevid nu och sörplar i sej resterna från thaimaten jag åt till lunch, fantastiskt roligt ser det ut! Jag vet att det är nördigt att tjata om sin katt och jag löper möjligen risk för att bli en katttant när jag bli gammal, men det är Min blogg så Jag bestämmer vad Jag ska skriva! :)

Inga kommentarer: