onsdag 21 oktober 2009

Faktiskt!

Nu börjar jag känna mej trottsig, uppsatsen är fan bra! Jag är nöjd och den har alla delar, jag ska ju faktiskt inte doktorera! Har pillat och pillat och pillat och pillat nu och den går inte göra bättre! Eller jo, det kanske den går, men nej... Den är bra nu! Om nu min handledare inte tycker det så är det synd för henne, och tycker inte examinatorerna det så ja, då är det synd om mej ;) Fast jag är nöjd, och så är det! SKiter det sej så får jag väl sitta bitter några veckor så, och utan jobb får jag väl oxå bli... Det finns nya! Även om jag faktiskt trivs kanonbra! Det är egentligen helt galet, av alla skolor jag varit på är detta en helt magiskt harmonisk och mysig skola, kanske är det för att den inte är så stor (120 elever) och alla lärare känner alla barn och månar lika mycket om alla, det finns inga mina och dina elever... Och den skolan väljer kommunpolitikerna att lägga ner! Ibland funderar jag på att ge mej in i politiken, men jag vågar inte, tänk om jag blir dum i huvudet? Självklart förstår jag att det inte går att vara alla till lags, men när dom lägger ner Mo skola innebär detta att andra skolor måste bygga ut för att få plats med eleverna, kan man inte ta de pengarna och lägga på att rusta upp den befintliga skolan då? Samtidigt pratas det om en friskola, men att öppna det är ju inget som görs på en handvändning så eleverna och lärarna måste byta skola, för att sedan byta igen när friskolan startas? Är det verkligen rätt gentemot eleverna? Hur många gånger ska de behöva rotryckas?! Uch, ne ve och fasa...

Hörs!

Inga kommentarer: