torsdag 8 oktober 2009

Skadad

Det är vad man är när man har arbetat på doonken vill jag lova... svårt skadad och Hudiksvall är absolut fel stad! Igår var vi där och skulle käka, vi gick in på restaurangen och vi var så gott som ensamma och varningsklockorna ringde direkt eftersom skåpet med burgare var långt ifrån tomt...
Och för att göra en kort historia kortare och enklare så visade tidskorten att både mc feasten och big macen vi beställde var gamla, mc feasten mycket gammal och när jag ifrågasatte detta hade killen i kassan mage att ljuga mej rakt upp i ansiktet och mummlade nåt om ett nytt system och lovade attt burgarna var färska, vilket självklart var bullshit och jag fick äta kall mat... Arg som ett bi gick jag därifrån eftersom man inte får gnälla för Christopher eftersom det tar tid och är pinsamt.
Väl hemma bubblade det dock över för mej och jag skrev ett lååångt och ilsket mail (Ja, jag gjorde det!) till mc donalds och ifrågasatte det hela! Det är standard på Donken i Hudik att maten är gammal och världelös och jag är sjukt less på det!
Idag fick jag iaf ett mail från kundtjänst med beskedet att mailet är vidarebefodrat till chefen i Hudiksvall, och plötsligt känns det mest jobbigt att jag blev så arg... fast jag tycker att jag har rätt och jag hoppas att jag får höra ifrån honom och kanske kanske kanske, troligen inte men kanske det sker en förbättring! Kanske man skulle hoppa av skolan och styra upp restaurangen ist ;)

2 kommentarer:

Elin Ek sa...

Ja men det låter ju som ett vettigt karriärval :P
Men gör så, så kan du bjuda mig på gratis mat ibland jag som redan har vip-kort där och allt (okej jag erkänner, jag orkar inte laga mat... rätt ofta :P)

Liv sa...

Ä men du, jag minns nog hur det var när du jobbade på Donken. Stress, magsår och otrevliga scenarier. Nä, lägg ner.