torsdag 15 oktober 2009

Ska det va så?!

Allvarligt, igår kollade vi på bonde söker fru varpå frågan om mål i livet kom på tal och självklart kunde jag inte hålla mej så jag frågade Christopher:
-Vad har du för mål i livet?
"Tjaa... att lägga en bra grund..."
-Bra grund? Borde inte den vara lagd snart, du närmar dej ju faktiskt 30?
"Ne... men asså jag har ju över 30 år till på mej, målet är ju att man ska kunna ha ett bra liv, som pensionär"
-What??! Så du menar att hela livet går ut på att bygga upp en bra pensionstid?!
"jaa... Det är ju då man ska ha det bra, fram tills dess ska man ju bara jobba..."
-Lord! Hur läng tänker du leva efter pension då?
"Till 70 ungefär..."
-5 år, varför går du inte bara på banken och lånar upp ett par miljoner, lever upp dom i 5 år och tar livet av dej son då?
"Mä, så kan man ju inte göra heller..."
-Varför inte, om hela livet går ut på att lägga en grund för pensionen, leva 5 år och förhoppningsvis vara nöjd och belåten de 5 åren? Är det inte bättre då att se till att leva 5 år som man önska nu istället då, när man har hälsan i behåll... Det finns ju ingen garanti för att man ens lever till pension, fy fan va snörpligt att arbeta hela livet för att få 5 kanonår och dö veckan innan man går i pension...
"hehe, eh du fattar ju ingenting ju..."
-Tydligen inte...
"Men asså, man vill ju på nåt vis föra släkten vidare oxå..."
-Föra släkten vidare, donera spermier då...
"Mä, ungarna måste ju veta att de härstammar från Tage Palm (Christophers farfar som är hans idol och som var boxare)..."

Där avslutades diskussionen... Självklart anser jag att man ska pensionsspara osv, men inte fan är väl målet med livet att gå i pension heller?
Vad vet jag, nu ska jag försöka komma imål med uppsatsen... He'rå!

Inga kommentarer: