måndag 30 november 2009

Christopher on the world wide...

Ja, han har gjort det igen... han är nästan magisk min Christopher...
Först vill jag påpeka/påminna om bravaderna ang vårt värmesystem, just nu eldar vi i en oljepanna från helvetet och jag har tjatat om detta sedan vi flytade in
"Du lovade att jag skulle slipa elda"
-Det är myyysikt att elda
"i helvete att det är, det är jobbigt"
-Ingen värme är som eldad värme
osv osv ovs... När vi flyttade in beställde Christopher iaf en luftvattenpump som på när vis värmer upp vattensystemet genom luft, vad vet jag... bekvämt lät det så jag nappade direkt... Pumpen skulle komma till jul, Förra julen men har fortfarande inte kommit vilket tillåtit Christopher att grubbla i ett år... "Vad är bäst, ska man köra med pellets kanske" "Ved är billigast, det blir nog en ny vedpanna" Bergvärme är ju skitsmidigt, med dyrt att intallera" "jordvärme kanske" "Pellets är bra, ved, pellets, luft, luftvatten, pellets, berg, jord, Berg är bra, pell...."

Så igår trillade han in på en autionssida på nätet (Christopher vars enda dans han fixar är pekfingervalsen) och han började undersöka saken, egentligen är han ju lite emot den där webben alla snackar om, en jäkla fluga... Hux flux så sitter han iaf och säger:
"Ha! Nu har jag lagt ett bud tror jag...."
-Har du?
"Ja, det verkar så..."
-Jasså på vad?
"En luftvatten pump..."
-Okej...
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
"Du, jag har vunnit auktionen!"
-Vad?
"Jag tror jag köpt en pump!" *Miiioahaahahhiiiiehaaaaaaaaa*

Och tänk det där med webben, tydligen har dom utvecklat den på pass att den funkar och saker som sker faktiskt sker på riktigt oxå.... Så nu äntligen har vi köpt en luftvattenpump och ingen är gladare än jag! Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer jag att slippa ved, pappersrivning, blåsande och kallvatten! :)

Inga kommentarer: