söndag 15 november 2009

Värmeljus is the shit!

Tänk så fort det går, och nu menar jag inte bara helgen även om den sprungit ifrån mej...

Snart är november förbi och första advent närmar sig med stormsteg, och jag är sjukt laddad! Jag tycker egentligen att julen är ganska överskattad, men för första gången på flera år så känner jag verkligen för att pynta! Kanske det beror på att jag har ett helt hus att göra julmysigt?
Nåväl, första advent så ska det upp julgardiner och tomtar till förbannelse! Eller nja, några tomtar iaf, jag har faktiskt inte så många... och inga ljusstakar heller, men jag tror jag har ett par julstjärnor, kanske... Hmm, det kommer nog inte att gå så bra för mej med pynteriet ändå :/
Jag har massa julgranskulor för det köpte jag skitbilligt på IKEA i våras (förutseende!) Faaast, någon gran får vi inte plats med... Hur fan har jag tänkt egentligen?!

Baka ska jag iaf göra, massvis! Tror jag iaf, nu har jag tappat suget lite...

Nåväl, söndag i fredags hade jag karaoke som vanligt men det finns så många tomtar där så mixerbordet gick bananas, och när inställningarna började arta sig så la ena högtalaren av, samt mikrofonerna, så den kvällen var väl sådär på lyckadskalan...

Sa iaf upp mej samma kväll... Va!? Du har ju nyss fått jobbet? Vaffan Lina, tänk på pengarna!
Ja, jag fick nyss jobbet, och pengar är alltid trevligt men när t.o.m. Christopher sa att han inte ville att jag skulle jobba eftersom det egentligen bara är helgerna vi har tillsammans och kan hitta på saker så bestämde vi att pengar inte är allt ;) Så nu är helgerna mina/våra igen och igårkväll hyrde vi tre filmer, köpte en aning för mycket godis och mös sönder i den marinblå hörnskinnsoffan! :)

Dessvärre har Christopher varit lugn hela helgen så jag har inget smaskigt att berätta, eller jo egentligen har jag det men jag tror fan inte att det skulle uppskattas från hans sida om jag skrev det i bloggen ;)

Nu har vi haft huset i ett år, vi har renoverat massvis men vi har inte så som många varnade oss för renoverat sönder vårat förhållande, tror ärligt att vi snarare blivit starkare och mer säkra på varandra. Jag vet att jag gnällt tidigare om hur töntigt det är att bedyra sitt fantastiska förhållande i bloggen, men jag tror att ni som faktiskt läser är ganska medvetna om att vi inte är perfekta(?) Fast just nu är det faktsikt väldigt tuttinuttigt här hemma, kanske det är för att jag faktiskt har jobbat vardagar/helger och varit i skolan och Christopher tvingats vara ensam och inse att han saknar mej och vill umgås :)

Nåväl... På återseende!

Inga kommentarer: