måndag 9 november 2009

Så, nu sitter jag i lilla lägenheten i härnösand... igen!
Har precis haft ett seminaruim med han som examinerade mej, eller ja, inte examinerade mej kanske det ska vara... han kom fram efteråt och var väldigt trevlig och ingav hopp i mej igen... och det känns faktiskt bättre, och plötsligt så gillar jag karln :)

Nåväl, i fredags hade jag karaoke, riktigt roligt faktiskt med många sjungade fulla människor, och det verkade så kul att på lördagen valde jag att vara full och full blev jag, höll i karaoken fram tills halv tolv då pappsen kom och bytte av mej och mamma skjutsade mej på krogen trevligt trevligt var det tog en taxi hem runt 3 och när vi klev ur och skulle ta oss en nattcigg ropade grannen in oss på efterfest, och där var vi tills 6 ungefär då sträckte vi på oss, ursäktade oss och menade på att vi skulle gå hem och lägga oss, vad händer? Jo, dom följer med! Så runt 7 gick dom och vi gick i säng, låt oss säga att vi somnade runt 7.30-8-tiden, pigg som satan när man vaknade runt 11... Christopher var ju med han oxå och då händer det ju alltid saker och helgen var inget undantag:
När jag vaknade vid 11 så gick jag på toa och när jag kom tillbaka så satt Christopher ganska brydd i sängen jag såg att det var något på gång och undrade vad som hänt:
"Hmm varför är det en blöt fläck här i sängen?"
-Vaddå blöt fläck? Säg inte att Klasse har pissat i sängen... Jag gick fram och kollade på fläcken och insåg direkt att det var ingen fläck Klasse åstadkommit. Det var en stor blöt fläck precis i "mittenområdet" på Christopher!!! Jag vek mej av skratt och skrek rakt ut att "Vaffan har du pissat ner dej nu oxå!" Christopher såg mäkta förvånad ut och svarade att "Det tror jag inte..." Precis då så såg jag boven, Christopher hade somnat med ett glas Resorb (vätskeersättning) i handen! Så kan det gå... Det var väldigt roligt den lilla stund vi både trodde att han hada pissat i sängen vill jag lova! :) Och det faktum att han inte trodde att han hade pissat på sej var rätt kul han med, det bör man väl märka? Iof borde man väl märka att man häller ut ett glas i sängen oxå, men Christopher är inte som andra han inte, det har jag alltid sagt :)

En annan sak hände oxå, på lördagen medan jag fortfarade jobbade kom Chefen fram och bad mej komma in på söndagen för att "prata lite", visst tänkte jag och antog att det rörde karaoken, men han sa att så var inte fallet utan det gällde något privat... Hmm, sagt och gjort när jag började närma mej mänskligheten igen igår så åkte jag dit, gick in i köket och väntade på att han skulle göra klart det han höll på med, sen gick vi ut och satte oss:
Chef: Jo... *trumma på bordet* Jag undrar, om du är ensam?
Jag: *spelar dum* Ensam? Hur menar du?
-Du vet, är du ensam?
"Om jag är singel?"
-Ja, är du?
"Ne, det är jag inte..."
-Inte *besvikna ögon...*
"Ne *försöker ge tröstande ögon och undrar varför i hela friden han undrar det, gamla gubbe...* Men jag väntar tålmodigt på att han ska komma till saken, för jag antar att det fanns en tanke med att jag skulle komma dit...
-Det var synd... min kusin (här började jag misstänka att det handlade om att någon behövde komma till landet och jag skulle gifta mej med någon... Jag har nämligen blivit erbjuden det förut) Min kusin, han var här igår, han såg dej sjunga och han tycker om dej, så han bad mej att prata med dej...
"Eh...*mållös* Jaha... men som sagt, jag är inte singel utan jag är sambo och har hus..."
-Ja...
*Pinsam tystnad*
"Men, du jag ska väl ta och bege mej jag då, för det var inget annat?"
-Ne :)
"Okej ses på fredag då!"

Så kan det gå, han såg mej sjunga och nu tycker han om mej... måste vara ett stooort fel på människan ;)

Ne, nu ska jag slummra lite inten plugget drar igång, är sjuuukt trött...

4 kommentarer:

madde sa...

AAAAHHHHHHHHHHH... weeiiiieeehahahahahaha, Lina? du är helt underbar, vad skulle jag göra utan din blogg????? jag älskar den, Marcus som inte ens har humor garvar... ha ha ha...aaaaahhhhhhhhhmohaha... jag måste sluta nu, tårarna rinner... wiiieee... ha! Å... Palmen, jag skulle ge vad som helst för att få se hans min när insåg att han faktiskt kanske hade kissat på sej.... herregud, nu går ja ut å röker!!!!
varför kan ni inte bo här????


kraaaam

madde sa...

åh... gud, ja kan inte sluta garva!
jag bryter ihop!

Paulina sa...

haha, allt för dej Madde... Ni får väl slagga hos oss på nyår så får du själv uppleva Christophers nattliga äventyr ;)

madde sa...

underbart... de är taget! :)