onsdag 11 november 2009

Gay-gen?

Såg ett program på kunskapskanalen igår där en bög var ute och sökte "orsaken" till sin sexualitet... Tydligen har de inte funnit någon gay-gen ännu men de flesta forskare verka ha en hypotes om att vår sexualitet bestämdes redan i livmodern. Jag såg bara slutet av programmet då han testade en del teorier på sig själv. En av teorierna handlade om hur mycket testosteron man fått under sina månader i livmodern och det kunde man tydligen tyda på sina händer. En kvinnas pek- och långfinger är ungefär lika långa och en mans långfinger är längre. Shit I'm a man! Mitt långfinger är betydligt längre än pekfingret, är jag lesbisk då? 60% av alla bögar har lika långa fingrar, kan det verkligen räknas som vetenskapligt då? Är resterande 40% låtsasbögar då, Som förnekar sin heterosexuallitet?
Jag ska undersöka Christophers händer när jag kommer hem om hans fingrar är ungefär lika långa så passar vi nog ganska bra ändå ;) Kanske beror min "pojkflickhet" på detta?
En annan teori handlade om antalet äldre bröder, den teorin föll han som hade programmet för då han har två äldre bröder, så han godtog den teorin och bestämde att det var "orsaken". Den teorin fungerar på en av mina bögar, Chrille däremot är ensam kille och äldst i syskonskaran... Ska forska vidare hur det ligger till med resten av ligan... Tydligen ökade chansen att bli bög med 30% för varje äldre bror man har... Vad beror det på isf? Tar mammans testosteronlager slut så att det inte riktigt räcker hela vägen? Det var tydligen något sådant de trodde, att en viss del av fostrets hjärna inte fick tillräckligt med testosteron-stimmulans... Mnja... Jag vet inte jag...

Jag köper ingen av teorierna... Och egentligen anser jag inte att orsaken är viktig heller... Men jag tycker att det är lite intressant ändå.

Ne, nu ska jag äta och återgå till skolan...

Inga kommentarer: