fredag 25 mars 2011

Aldrig!

Aldrig aldrig ALDRIG... (säg det många gånger du)
Aldrig är ett ord jag ofta använder men som jag bara nu på sistonde har förstått innebörden av.
Hur många gånger har man inte legat och jämrat sej om att aldrig mer dricka sprit? Eller aldrig ta på sej ett visst plagg osv. Jag säger ofta aldrig, men lika ofta väljer jag att dricka igen på nästa fest eller att ta på sej de där byxorna som för några månader var ett stort aldrig.
Men när man som jag förlorat någon nära och börjar inse att man aldrig mer ska träffa personen i fråga, aldrig mer höra hennes skratt eller aldrig mer föra en lite för hetsig diskussion med henne så inser man hur stort ordet aldrig faktiskt är! Eller nej, man förstår inte, men man förstår att det är så stort att man inte förstår iallafall.
Aldrig är definitivt- hur länge du än lever och vad du än gör så är aldrig precis det, aldrig!
Förstår ni eller svamlar jag?

"Man ska aldrig säga aldrig"

(Olle sover jag jag grubblar för mycket...)

1 kommentar:

Lotta sa...

Förstår alltför väl - aldrig är SMÄRTSAMT!! Saknar såååå... <3