onsdag 9 mars 2011

Veckan hittills...

I måndags började jag mitt nya sunda liv... Betalade 300 spänn och gick med i aftonbladets viktklubb och fick order om att bara äta 1300 kalorier om dan, igår slutade jag med det. Kom på att det var nog ingen vidare bra idé med tanke på att jag ammar... Så 300 spänn åt helvete och lika långt ifrån strandkroppen som i söndags. Men jag ska ta mej tusan låta bli sötsaker och småätandet, det klarar sej Olle utan oxå ;)

I måndags var jag även in till Mödravården för återbesök. Vi kom fram till att jag behöver en hormonspiral som är det säkraste prev.medlet av dom alla- i princip en sterilisering. Fick tid att sätta in den på tisdag dvs. en vecka efter besöket och när jag går ger hon mej några kondomer så att jag klarar mej tills dess att vi sätter in spiralen, 10 stycken!! 10 kondomer på en vecka, vaffan, vi är småbarnsföräldrar! Inte ens en rön 14-åring kan väl göra av med så många?! Well well vi kanske är onormala som inte pippar flera gånger om dagen med en två månaders bäbis hemma...

Igår minns jag inte vad vi gjorde, så viktig var den dagen...

Men, meeen både i måndags och igår somnade Olle ensam i vaggan, skrutten! Han har tidigare bara somnat liggandes på någon av oss... Snart får man väl inte ens säga och pussa god natt ;) Olle sover halva natten ensam i vaggan, sen när han vaknar och ska matas blir han kvar i sängen med mej, oftast för att jag somnar under matningen :)

Olle är mer och mer vaken nu om dagarna, och slummrar snarare kosrtare stunder istället för att sova timvis... Eller jo, han sover ett par timmar i stöten också ett par gånger/dag men inte alls på samma sätt som förr. Nu är han mycket mer med och kräver stimulans och uppmärksamhet varje vaken stund. Och han är störtskön att busa med, skrattar så han vrider sej :D
Han är även mycket gnälligare än vad han varit, skriker, skrattar, skriker, skrattar- småvirrig kille ;) Ett tag var jag rädd att han på allvar hade tänder på G, han dregglar och gnager på ena handen väldigt ofta, detta plus att han är så gnällig gjorde mej misstänksam, men sen insåg jag att NEJ, inga tänder vid två månaders ålder så jag antar att det bara är en fas han måste igenom.

Ne, nu slummrade han så jag ska kasta mej i duschen... Shit vad jag stinker!

Inga kommentarer: