tisdag 15 mars 2011

Att ge sej...

Ibland måste man ge sej, helst nu när det inte längre är mitt eget bästa som står i fokus... Idag är en lite ledsam dag för mej, men antagligen en kanondag för Olle. Idag har han fått bröstmjölkstillägg för första gången, och är antagligen riktigt mätt första gången på en vecka eller nåt.
Jag hade tänkt att helamma en månad till ungefär, men när man har en stor kille som jag har så räcker man inte alltid till och jag har inte mjölk så det räcker helt enkelt...
Han har ju varit gnälligare än vanligt senaste tiden, och någonstans har jag haft funderingar på om det kan vara så att jag inte räcker till, och antagligen är det just den formuleringen som knäckt mej... Att inte räcka till för världens bästa lilla kille! Men efter att jag pratat med barnmorsan imorse känns det bättre, jag tänker fortsätta amma så länge jag kan men skjuta till med flaskan efteråt. En som antagligen kommer bli glad är Christopher, han älskar att få ge flasan- hoppas han gör det även på nätterna ;)

"Det var som det var och det blev som det blev"

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh Allan! =) Visst va den väl tänkvärd? =)
Du räcker till på alla möjliga sätt, du är ju världens och framför allt olles bästa morsa! och, han är ju hulken...Hulken måste ha massor =)