onsdag 16 mars 2011

Planering...

Ojoj, nu måste man tydligen börja ha framförhållning, ersättningen tar ju en evighet att förbereda... Först sa kallt vatten kokas upp till 100 grader, i med pulver, skaka, och sen ska skiten kylas ner till typ 37... Det tar längre tid än man tror det, igår tog det så lång tid att detta var vad jag möttes av när jag kom till sovrummet:


Jag tillbringade iaf gårdagen med att tänka på allt positivt med ersättning...
*Lätt att ge om man är bland folk och inte känner för att slänga fram tissen
*Jag är inte längre ensam ansvarig för matningen
*Vi kan ha barnvakt utan att jag måste pumpa och planera i förväg, detta är något även svärmor påpekade ;)
*Jag kan ta ett glas vin och en cigg utan dåligt samvete
*Christopher får flaskmata och vara del i den mysiga stunden
*Och massa massa annat bra...
Japp, det är inte så illa, och sen ska jag ju försöka hålla igång mina spenar så gott det går ändå :)

1 kommentar:

Elin sa...

Koka upp 1 liter vatten och ha framme i en kanna eller nåt sen värmer du den mängd du ska ha i micron och blandar sedan i ersättningen. Så gjorde jag tills indra var några månader, tror att jag slutade koka vattnet när hon var 2-3 månader eller nåt sånt då tog jag från kranen och värmde i micron tills det var lagom temp.

Har man kommunalt vatten så behöver man egentligen inte koka vattnet, det står bara så på förpackningen för att folk utan rent vatten inte fattar bättre :P