onsdag 23 mars 2011

feelinghot hot hot, not!

Gah! Okej jag erkänner, jag har gått i fällan! Mammaledig-fällan, och jag hatar mej själv för det! Jag lufsar runt här hemma osminkad i mjukisar de dagar jag inte har något planerat. Visst bekvämt när man ammar, men nu när jag inte gör det längre då? (annat än på natten och morgonmys) Näe, jag måste rycka upp mej. Igår hade Christopher en "boosta-Linas självkänsla-dag" (inte). Det gick till såhär: Jag stod och skulle hoppa in i duschen
Jag: Åh vad tråkigt, nu är mina gamla tuttar tillbaka när jag inte ammar längre... Ger the blick och behöver en komplimang
Christopher tittar granskande på mej och utbrister- Haha, fast dom hänger mer nu!
FEEEEEEEEEEEL, fel, fel, fel F.E.L!!!
På kvällen ligger vi i sängen och kollar på tv, Christopher känner sej möjligen lite klantig efter duschkommentaren och kryper upp och vill somna på mitt bröst "som förr i tiden" menade han... Visst, jag la mej till rätta och han lägger sej, nu är jag i princip nyduschad och han kläcker ur sej: Fast här går det ju inte ligga, du luktar typ bajs! och flyttar sej tillbaka på sin sida av sängen!

Kanon vad härlig jag känner mej! Man i feel like a woman! Hmm, jag måste nog rycka upp mej snabbt som tusan, kanske börja byta tröja istället för att bara torka av när det kommer lite kräk osv så kanske man inte behöver lukta bajs en timme efter duschen :/
Missförstå mej inte, jag håller hygienen i takt, jag duschar varje dag, borstar tänderna osv, men har lixom blivit imun mot vissa saker, som kräk tex.

Dessutom påpekade Christopher igår att det faktiskt inte är helt omöjligt att gå til frissan fast man är mammaledig :O Shit, jag behöver en re-make!

Solen skiner!

1 kommentar:

Malin sa...

Hahahaha! Lina, du är otroligt bra på att skriva! Klockrent!
Hoppas allt är bra med dig och lillen!