onsdag 23 mars 2011

själv-boost

Jag känner mej rätt kass just nu och tänkte därför försöka peppa mej själv lite. Utessendemässigt har det inte hänt så mycket sen i går när jag fick knäcken mer än att jag klätt mej helt svart för att lura ögat och"slimma" mej på nåt vis, kammat håret och köpt en ny mascara, har även bokat klipptid på fredag...
Men jag tänkte passa på att ge mej själv lite kredd för bra saker jag gjort på sistonde:
*Jag har ammat i över två månader
*Jag har INTE ammat offentligt, mer än i soffan i Vik men då har ju jag och Sandra Tandem-ammat så vi har tagit ut varandra
*Jag har änsålänge inte kännt något behov av att torka Olle runt munnen med disktrasan (något jag svurit på att aldrig göra och som jag med egna ögon sett folk göra så det är ett fenomen som faktiskt finns!)
*Jag tvättar minst en maskin om dagen
*Jag lagar oftast mat tills Christopher kommer hem
*Jag har inte ställt ut Olle i skogen när han skrikit som mest
*Jag har ...
Fan, det tog slut på bra saker, jag måste rannsaka mej själv djupare och återkomma helt enkelt!

Nu skriker Olle så jag ska kämpa vidare med att inte kasta ut honom och laga mat tills Christopher kommer hem om 20 minuter, over!

4 kommentarer:

Liv sa...

Du glömde några punkter:
*Jag är den finaste vännen
*Jag är den bästa mamman
*Jag är självständig men inte egoistisk
*Jag gnäller bara på småsaker när jag vet att det är just småsaker jag gnäller på
*Jag gnäller på stora saker när jag har rätt att göra det

Och du har en vän som längtar efter dig!

Paulina sa...

Naaaaaaaaaaaw!! :)

Anonym sa...

å en till!
stämmer helt i med föregående talare!

dino sa...

oj, dino heter jag, inte anonym...